J dilla wasn't any good just a generic producer

East Coast, West Coast, North, Dirty South, Discuss ALL hip hop here
Post Reply
User avatar
Rekshots
Moderator
Posts: 3017
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:01 am

Fri Oct 19, 2018 9:44 am

He wasn't any good honestly. the only reason why anyone cares about is becasue he died of aids or something. some of his early stuff with pharcyde and De la soul were decent but most of it was just forgettable. his later work was all shit. just shitty chopped it sample's with shitty drums on top of them. before he died nobody was really using his beats. for the fact thye wern't that good. it wasn't until he died he got a large cult following of homosexualz and cripples. slum village was also trash

who agrees?
Image

User avatar
mfeswhtx
Screw Head
Posts: 1325
Joined: Wed Nov 11, 2015 11:13 pm

Fri Oct 19, 2018 10:24 am

Agreed

Sent from my Nexus 5X using Texas Takeover mobile app


User avatar
Pre-K
Moderator
Posts: 2576
Joined: Tue Dec 08, 2015 6:37 pm
Location: Texas

Fri Oct 19, 2018 10:29 am

Yeah I Dolla’s a dead bitch

This my jam tho




Sent from my iPhone using TTO Mobile
Image

User avatar
Dat_Meskin
Screw Head
Posts: 3216
Joined: Thu Oct 22, 2015 11:10 am
Location: Screwston

Fri Oct 19, 2018 12:27 pm

Im mexican idk who that is

User avatar
J-Don
Screw Head
Posts: 2269
Joined: Wed Nov 11, 2015 3:06 pm

Fri Oct 19, 2018 1:41 pm

i mean when you're talking about those caliber of producers Madlib is better for sure

User avatar
Rekshots
Moderator
Posts: 3017
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:01 am

Fri Oct 19, 2018 2:26 pm

J-Don wrote:
Fri Oct 19, 2018 1:41 pm
i mean when you're talking about those caliber of producers Madlib is better for sure
can you tell any of them apart? they all seem to sound the same and follow the same cringy formula. they all sample obscure music from the 70s then add shitty drums. they all sound the same to me

also do any black people actually listen to that kind of rap music? i know mexicans don't, since dat meskin and shorrum have no idea who j dallo was. Or is it just music that gay hipster white people listen to in brooklyn to try and feel "urban"
Image

User avatar
J-Don
Screw Head
Posts: 2269
Joined: Wed Nov 11, 2015 3:06 pm

Fri Oct 19, 2018 3:21 pm

I give Madlib the benefit of the doubt cuz of the Cocaine Pinata album he did with Freddie Gibbs.

have you checked it out cuz that was hard

i don't know about some of the other stuff he does cuz he is apart of that indie culture i don't have that much of a taste for (like with MF Doom)

but street niggas talking their shit over those type of old school soul jazz beats is very sexy to me no homo


User avatar
Rekshots
Moderator
Posts: 3017
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:01 am

Fri Oct 19, 2018 3:33 pm

J-Don wrote:
Fri Oct 19, 2018 3:21 pm
I give Madlib the benefit of the doubt cuz of the Cocaine Pinata album he did with Freddie Gibbs.

have you checked it out cuz that was hard

i don't know about some of the other stuff he does cuz he is apart of that indie culture i don't have that much of a taste for (like with MF Doom)

but street niggas talking their shit over those type of old school soul jazz beats is very sexy to me no homo

that song was really good, even Raekwon sounded good on the track
listening to some of the album so far most songs are good

props j don
Image

User avatar
mfeswhtx
Screw Head
Posts: 1325
Joined: Wed Nov 11, 2015 11:13 pm

Mon Oct 22, 2018 6:11 pm

Bruh Mf doom is trash af as well

Sent from my Nexus 5X using Texas Takeover mobile app


User avatar
J-Don
Screw Head
Posts: 2269
Joined: Wed Nov 11, 2015 3:06 pm

Mon Oct 22, 2018 7:01 pm

i don't care much for MF Doom either i was just saying i don't know about everything Madlib has done, but the project he did with Gibbs was dope

they have another project dropping soon together

User avatar
Pre-K
Moderator
Posts: 2576
Joined: Tue Dec 08, 2015 6:37 pm
Location: Texas

Tue Oct 23, 2018 11:50 am

I can’t get jiggy with that shit they be talkin bout astronauts n sandwiches n shit when I’m tryna roll vogues thru that nawf


Sent from my iPhone using TTO Mobile
Image

User avatar
Rekshots
Moderator
Posts: 3017
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:01 am

Tue Oct 23, 2018 12:57 pm

mfeswhtx wrote:
Mon Oct 22, 2018 6:11 pm
Bruh Mf doom is trash af as well

Sent from my Nexus 5X using Texas Takeover mobile app
you are just low iq and lack basic understanding about impressive impurictical logical music. you listen to ignorant music because you don't read big harry potter sized books. you are dumb simple as that. mf dooms music is on another level and you have to read volitare and Hagal just to grasp a basic understanding of the music. his music is on par with wagner and bevetoven and other calisical muscians

yopu are dumb and gay

im smart your are dumb

sit down be humbel

Image

User avatar
Pre-K
Moderator
Posts: 2576
Joined: Tue Dec 08, 2015 6:37 pm
Location: Texas

Tue Oct 23, 2018 5:19 pm

Dat fool bevetoven was wrecking mane rip he was a trill individual


Sent from my iPhone using TTO Mobile
Image

User avatar
Mex
Screw Head
Posts: 1419
Joined: Sun Nov 22, 2015 9:40 pm

Sat Nov 03, 2018 1:14 am

All I know is that bitch on Rek's avi look mighty fine

Post Reply
  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 1 guest